W tym roku odkryłam moc intencji, czyli swojego życzenia do Wszechświata. I od jakiegoś czasu właśnie od intencji zaczynam planowanie każdego miesiąca. Czym jest intencja? Jak ją stworzyć? Jak planować swoje cele w oparciu o intencję?

Kochana Czytelniczko Zapisków ze Ścieżki Wilczycy!

 

W tym roku, dzięki Kamili z Her Island, odkryłam moc intencji, czyli swojego życzenia do Wszechświata. Nasza uwaga jest trochę jak konewka z wodą. Intencja kieruje naszą uwagę w stronę tego, czego pragniemy doświadczać. Podlewamy wówczas ziarenko jakości, które chcemy zaprosić do swojego życia, żeby miało szansę wyrosnąć. Taki cel ogólny na wybrany przez Ciebie odcinek czasu – np. dzień, miesiąc, rok. I właśnie od intencji zaczynam planowanie każdego miesiąca.

 

Jak stworzyć swoją intencję?

Po prostu zacznij od słów: „Moją intencją jest…”. Następnie dodaj to, czego pragniesz doświadczyć, przeżyć. Np. moją intencją na miesiąc maj jest odczuwać więcej lekkości, przyjemności i spokoju, poczucia, że jestem we właściwym miejscu i zawsze mogę na siebie liczyć.

Jeżeli pojawiła się w Tobie jakaś obawa, myśl „Ale ja nie wiem, czego chcę!”, to mam dla Ciebie krótkie ćwiczenie, które może pomóc Ci przełamać ten impas. Narysuj tabelkę: dwie kolumny, miejsce na dwa nagłówki do każdej z nich. Zajmijmy się pierwszą kolumną. Zapisz w nagłówku: „Czego NIE chcę w życiu?”. Poniżej, w dalszej części tabelki, zapisz swoją odpowiedź na to pytanie. Wypisz wszystko, czego masz już dosyć, na co nie masz już w sobie przestrzeni, co Ci się nie podoba i co potrzebuje zmiany.

Gdy poczujesz, że wyczerpałaś już temat, przejdź do drugiej kolumny i zatytułuj ją „Czego chcę?”. Przeformułuj na pozytywne stwierdzenia to, co znalazło się w pierwszej części tabelki. Np. zamiast „Nie chcę już słuchać narzekania swojej współlokatorki” albo „Nie chcę żyć od weekendu do weekendu”, zapisz, czego w takim razie chcesz: „Chcę otaczać się pozytywnymi, proaktywnymi ludźmi, którzy mnie inspirują i wspierają”, „Chcę prowadzić ciekawe, pasjonujące życie”. Jeżeli chcesz, możesz też od razu bardziej uszczegółowić swoje „chcenie”, chociaż na potrzeby tworzenia intencji nie jest to konieczne.

Zapisz swoją intencję na najbliższy miesiąc i wypowiedz ją na głos.

 

Mam intencję. Co dalej?

Znamy kierunek, teraz czas na konkretne cele. Wybierz trzy priorytety tego miesiąca i dopisz do każdego z nich jeden krok, który możesz wykonać, aby je zrealizować. Wyznacz sobie terminy i postaraj się, żeby Twoje cele były konkretne. Zastanów się, dlaczego chcesz to zrobić i co może Ci w tym pomóc. Pozwól sobie wzlecieć wyżej niż dotychczas.

Urodziłaś się ze skrzydłami. Dlaczego więc wolisz podążać przez życie, czołgając się?

–  Rumi

W moim przypadku będzie to:

  1. Złożenie pracy magisterskiej u promotora (już po pierwszym sprawdzeniu i wprowadzeniu poprawek) do 18 maja 2019. Najbliższy krok, który wykonam, to napisanie ostatniego rozdziału. Robię to, ponieważ chcę uwolnić część swojej energii i uwagi, której używam w tym momencie na myślenie o niezrealizowanym zadaniu. Chcę czuć więcej lekkości i spokoju. Pomóc może mi butelka wina 😉 lub metoda pomodoro.
  2. Osobiste wyzwanie: 21 dni medytacji pod rząd. Jest to cel na okres całego maja. Najbliższy krok, który wykonam, to zrobienie sobie monitora nawyków w swoim bullet journalu (tzw. habit tracker), a także wykonanie pierwszej medytacji. Robię to, ponieważ chcę obniżyć swój poziom napięcia, wyklarować myśli i intencje na kolejne dni, miesiące. Może mi pomóc dzielenie się z Wami realizacją wyzwania, np. na fanpage’u Ścieżka Wilczycy Facebook’u w formie #mikrobloga oraz ustawienie sobie przypomnienia w telefonie.
  3. Dotrzeć do 1000 osób z nowym, bezpłatnym e-bookiem Odważ się na życie! Przewodnik dla kobiet jak wzbogacić swoje życie na przekór depresji, o którym wspominałam już trochę w poście Dlaczego nie realizujemy swoich celów?. Ostateczny efekt będę sprawdzać na koniec maja. Najbliższy krok, który wykonam to opublikuję tego posta i podzielę się nim na Facebooku. Robię to, ponieważ wierzę, że treści zawarte w e-booku są wartościowe i mogą okazać się naprawdę pomocne. Chcę oficjalnie przejść już do zajmowania się głównie pomocą tym z Was, które borykają się ze swoją emocjonalnością i nastrojami depresyjnymi. Pomóc mi może

Chcesz e-book’a Odważ się na życie. Przewodnik dla kobiet jak wzbogacić swoje życie na przekór depresji?

Wpisz swoje imię oraz adred e-mail, a prześlę Ci e-book’a w przeciągu kilku minut.

Ok, czas na Ciebie i Twoje planowanie w oparciu o intencję. Może pomóc cI szablon: Konkretny cel. Termin realizacji. Najbliższy krok, który wykonam, to…  Robię to, ponieważ… Pomóc mi może…

Pamiętaj przy tym, że czasami trzeba z czegoś również zrezygnować. Zrobić miejsce na nowe. Mówiłam o tym w ostatnim odcinku Soulcastu (E03. Zaczynam od nowa). I zdecydowałam np., że kolejne odcinki Soulcastu będą pojawiać się w każdą pełnię, a nie w pełnię i nów jak było do tej pory. Kolejny odcinek pojawi się 18 maja – w pełnię. Już zapraszam Cię do niego bardzo serdecznie 🙂

 

A tak w ogóle, co z Rokiem Wilczycy?

Odpuściłam publiczne obchodzenie Roku Wilczycy. I zajęłam się sobą, dochodząc do wniosku, że ja tego potrzebuję najbardziej na ten moment. Tzn. swojego Roku Wilczycy. Osadzenia się w swoim ciele, odnalezienia swojego miejsca na ziemi, tej pewności, spokoju i bezpieczeństwa w życiu, tego oparcia w sobie. Stąd też moje słowo roku: GROUNDED. Więc działam kork za krokiem, wsłuchuję się w siebie. I zachęcam Cię do tego samego: do zajęcia się sobą w taki sposób, w jaki naprawdę potrzebujesz.


Jeżeli podobał Ci się ten artykuł, zostaw po sobie jakiś ślad, skomentuj go. Możesz także wysłać mi wiadomość na adres: aleksandra@sciezkawilczycy.pl. Napisz kilka słów od serca, będzie mi ogromnie miło 🙂

Z miłością,
Ola Radomska